Ofte stilte spørsmål

Nedenfor finner du en oversikt over våre ofte stilte spørsmål. Dersom du likevel ikke skulle finne svar på det du lurer på er du selvsagt velkommen til å kontakte oss!

Har du mottatt SMS fra Let’s pay med Everket AS som avsender?

Sms’en fra Everket AS er helt trygg å åpne bare den er lik eksemplet vårt under «Siste nytt». Vi har begynt med en ny type elektronisk betalingspåminnelse til privatkunder via Let’s pay og Kredinor.

Slik fungerer det:
1. Du mottar SMS vedr din ubetalte faktura 6-9 dager etter forfall
2. Klikk på linken i SMS for å komme direkte til betalingsvindu hvor du kan betale fakturaen i sin helhet
3. Klikk på knappen « gå til betaling» og du kommer direkte til betalingsmetode
4. Velg betalingsmåten «betalingskort» eller vipps
5. Fyll inn infoen vi trenger og trykk fortsett. Du får bekreftelse på at betalingen er mottatt.

Se eksempel på SMS her.

Everket har blitt gjort oppmerksom på at strømselgere tilknyttet en landsdekkende strømleverandør bruker en svært spesiell og feilaktig salgsmetodikk. Selgerne ringer opp våre nettabonnenter og forteller at de har oppdaget feil ved abonnentens måler.  En feil som gjør at strømregningen blir feil, de betaler for mye. Selgeren tilbyr seg å rette denne feilen, forutsatt at de bytter strømleverandør. Dette er naturligvis feil.

Det er ingen feil ved strømmålerne som påvirker strømregningen. Det er heller ikke mulig for en strømselger å rette eventuelle «feil» ved målerne om kunden bytter til en annen strømleverandør. Målerne eies av Everket AS og det er kun Everket som har tilgang til disse målerne.

Nettleie er kostnaden for å transportere strøm over linjenettet. Du må i tillegg ha en egen avtale med en fritt valgt strømleverandør.

Se ny nettleie gjeldende fra 1.01.2022 her.

Alle som skal ha strøm må velge en kraftleverandør. Hvis ikke du har valgt en kraftleverandør vil Everket levere strøm for deg. Vi kaller dette for leveringsplikt.

Les mer her.

Vi transporterer strømmen til alle kunder i Notodden og omegn.
Nettprisen finner du her.

Alle som bruker strøm, betaler en nettleie og du er avhengig av å ha en avtale med oss for å få levert strøm til din bolig.

Det er din strømleverandør som utfører alle oppgaver knyttet til strøm- og nettleieavtale, og eventuelle spørsmål du har til faktura og forbruk.

Du kan velge å få din faktura på følgende måter:

  • Efaktura
  • Faktura per e-post

Ofte håndterer strømleverandøren fakturering hvor du får strøm og nettleie på en faktura. Har du spørsmål om din strømfaktura kontakter du kraftleverandøren.

Logg inn på Min Side, gå til Min profil og velg skjemaer. Her ser du anbefalt fremgangsmetode.

Du vil få en e-post fra oss med bekreftelse på at HAN-porten er åpnet.

Graving

Før det settes i gang gravearbeid må det undersøkes med oss om vi har kabler i bakken der det skal graves. Dette gjøres ved å ringe eller kontakte oss på annen måte minst to dager før gravingen skal skje, dette for å være sikker på å få påvisning innen ønsket tid.

Spør før du graver

Vi kommer da og påviser kabler som tilhører oss gratis på dagtid. Ønskes påvisningen på kveldstid faktureres dette etter medgått tid. Husk at det er den som graver som er ansvarlig for eventuelle skader og som er erstatningspliktig.

Ved bestilling trenger vi opplysning om følgende:

  • Hvor ønskes påvisningen (kart/adresse)
  • Navn på kontaktperson og telefonnummer vedkommende kan treffes på
  • Ønsket dato for påvisningen

Ved kabelpeiling vil det bli skrevet ut en gravetillatelse som beskriver betingelsene rundt graving.

Everket leier ut byggestrømskap dersom du trenger en midlertidig strømtilførsel. Du kan bestille byggestrøm via dette skjemaet, eller ta kontakt med oss på telefon 35 02 50 50 eller post@everket-notodden.no.

Som netteier har vi ansvaret for overvåkningen og utbyggingen av strømnettet vi eier og drifter. I den forbindelse må vi stenge strømmen i korte perioder slik at våre montører kan jobbe under trygge forhold.

Varsling om planlagte strømstans blir sendt som SMS til ditt telefonnummer minst 2 dager i forveien. Er du usikker på hvilket telefonnummer du har registrert som varsling for strømstans kan du logge deg inn på Min side for å se til at vi har registrert riktig nummer. Er det feil kan du enkelt oppdatere til riktig telefonnummer selv!

Om du opplever strømstans som ikke er listet eller varslet om? Gi oss beskjed!

Feilmelding Strøm: 35 02 50 50 (08:00 – 15:00 hverdager)

Feilmelding Strøm utenom kontortid: 40 40 57 00 eller 40 40 57 01

Opplever du strømstans som ikke er listet eller varslet om? Ring oss!

Feilmelding Strøm: 35 02 50 50 (08:00 – 15:00 hverdager)

Feilmelding Strøm utenom kontortid: 40 40 57 00 eller 40 40 57 01