Drift

Everket har ansvar for drift og vedlikehold av strømnettet. Opplever du feil eller mangler kan du melde fra her.

Dronearbeid

Fra og med mandag 12.8.2024 og i ca. en måned framover vil 12 og 24 kV høyspennings linjenettet til Everket på Notodden bli befart med drone for toppbefaring og fotografering mastepunktene.

Alle nettselskap i Norge er av sikkerhetsmessige årsaker pålagt en såkalt toppbefaring av sine høyspenningslinjer minimum hvert 10. år.

Områdene det gjelder er Meheia, Tinnegrend, Lilsleherad, Heddal, Grønvollfoss og Gransherad. Dronebefaringene vil sannsynligvis bli tatt i denne rekkefølgen.

Dronearbeid

Fra og med mandag 12.8.2024 og i ca. en måned framover vil 12 og 24 kV høyspennings linjenettet til Everket på Notodden bli befart med drone for toppbefaring og fotografering mastepunktene.

Alle nettselskap i Norge er av sikkerhetsmessige årsaker pålagt en såkalt toppbefaring av sine høyspenningslinjer minimum hvert 10. år.

Områdene det gjelder er Meheia, Tinnegrend, Lilsleherad, Heddal, Grønvollfoss og Gransherad. Dronebefaringene vil sannsynligvis bli tatt i denne rekkefølgen.

Feilmelding strøm

Feilmelding Strøm: 35 02 50 50 (08:00 – 15:00 på hverdager)
Feilmelding Strøm utenom kontortid: 40 40 57 00 eller 40 40 57 01

Feilmelding Altibox: 35 02 50 50 (08:00 – 22:00 på hverdager, 8:00 – 21:00 i helger og helligdager)

Før du ringer oss om feil på strømnettet kan det være lurt å ta en titt ut av vinduet og se om det lyser hos naboen. Dersom lyset er borte hos flere naboer, er sjansen stor for at det er en feil på nettet. Hvis ikke bør du ta en liten kontroll av ditt eget anlegg:

– Kontroller at sikringene er intakte.
– Har du automatsikringer kontrollerer du at disse står i riktig posisjon (slått opp).
– Har du jordfeilbryter sjekker du at denne står i riktig stilling.
– Vær oppmerksom på at du kan ha inntakssikringer som gjerne sitter på loftet eller i et skap ute på grunnmuren.

Feilmelding strøm

Feilmelding Strøm: 35 02 50 50 (08:00 – 15:00 på hverdager)
Feilmelding Strøm utenom kontortid: 40 40 57 00 eller 40 40 57 01

Feilmelding Altibox: 35 02 50 50 (hele døgnet)

Før du ringer oss om feil på strømnettet kan det være lurt å ta en titt ut av vinduet og se om det lyser hos naboen. Dersom lyset er borte hos flere naboer, er sjansen stor for at det er en feil på nettet. Hvis ikke bør du ta en liten kontroll av ditt eget anlegg:

– Kontroller at sikringene er intakte.
– Har du automatsikringer kontrollerer du at disse står i riktig posisjon (slått opp).
– Har du jordfeilbryter sjekker du at denne står i riktig stilling.
– Vær oppmerksom på at du kan ha inntakssikringer som gjerne sitter på loftet eller i et skap ute på grunnmuren.

Feilmelding gatelys

Meld fra om feil på gatelys

Notodden kommune er eier av gatelysene, Everket Notodden utfører drift og vedlikehold.

Feil meldes til Notodden kommune her.

Feilmelding gatelys

Meld fra om feil på gatelys

Notodden kommune er eier av gatelysene, Everket Notodden utfører drift og vedlikehold.

Feil meldes til Notodden kommune her.

Planlagt strømstans

Som netteier har vi ansvaret for overvåkningen og utbyggingen av strømnettet vi eier og drifter. I den forbindelse må vi stenge strømmen i korte perioder slik at våre montører kan jobbe under trygge forhold.

Varsling om planlagte strømstans blir sendt som SMS til ditt telefonnummer minst 2 dager i forveien. Er du usikker på hvilket telefonnummer du har registrert som varsling for strømstans kan du logge deg inn på Min side for å se til at vi har registrert riktig nummer. Er det feil kan du enkelt oppdatere til riktig telefonnummer selv!

Om du opplever strømstans som ikke er listet eller varslet om? Gi oss beskjed!

Feilmelding Strøm: 35 02 50 50 (08:00 – 15:00 hverdager)

Feilmelding Strøm utenom kontortid: 40 40 57 00 eller 40 40 57 01

Før du ringer oss om feil på strømnettet kan det være lurt å ta en titt ut av vinduet og se om det lyser hos naboen. Dersom lyset er borte hos flere naboer, er sjansen stor for at det er en feil på nettet. Hvis ikke bør du ta en liten kontroll av ditt eget anlegg:

– Kontroller at sikringene er intakte.
– Har du automatsikringer kontrollerer du at disse står i riktig posisjon (slått opp).
– Har du jordfeilbryter sjekker du at denne står i riktig stilling.
– Vær oppmerksom på at du kan ha inntakssikringer som gjerne sitter på loftet eller i et skap ute på grunnmuren.

Planlagt strømstans

Som netteier har vi ansvaret for overvåkningen og utbyggingen av strømnettet vi eier og drifter. I den forbindelse må vi stenge strømmen i korte perioder slik at våre montører kan jobbe under trygge forhold.

Varsling om planlagte strømstans blir sendt som SMS til ditt telefonnummer minst 2 dager i forveien. Er du usikker på hvilket telefonnummer du har registrert som varsling for strømstans kan du logge deg inn på Min side for å se til at vi har registrert riktig nummer. Er det feil kan du enkelt oppdatere til riktig telefonnummer selv!

Om du opplever strømstans som ikke er listet eller varslet om? Gi oss beskjed!

Feilmelding Strøm: 35 02 50 50 (08:00 – 15:00 hverdager)

Feilmelding Strøm utenom kontortid: 40 40 57 00 eller 40 40 57 01

Før du ringer oss om feil på strømnettet kan det være lurt å ta en titt ut av vinduet og se om det lyser hos naboen. Dersom lyset er borte hos flere naboer, er sjansen stor for at det er en feil på nettet. Hvis ikke bør du ta en liten kontroll av ditt eget anlegg:

– Kontroller at sikringene er intakte.
– Har du automatsikringer kontrollerer du at disse står i riktig posisjon (slått opp).
– Har du jordfeilbryter sjekker du at denne står i riktig stilling.
– Vær oppmerksom på at du kan ha inntakssikringer som gjerne sitter på loftet eller i et skap ute på grunnmuren.

Hopp rett ned til innholdet